Anteseden dan konsekuensi attitude toward green product
P enelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh functional value, conditional value, social value, emotional value, dan attitude toward green purchasing products terhadap purchase intention. Variabel independen ini adalah functional value, conditional value, social value, emotional value, dan attitude toward green purchasing products dan variabel dependennya adalah purchase intention. Sampel dalam penelitian ini adalah konsumen yang menggunakan produk ramah lingkungan dalam 6 bulan terakhir. Jumlah sampel yang digunakan dalam penelitian ini berjumlah 292 orang dengan menggunakan purposive sampling Hasil penelitian ini diharapkan dapat menjadi acuan bagi manajer untuk mengelolanya lebih baik.
T his study aims to see the effect of functional values, conditional values, social values, emotional values, and green attitudes on product purchases on purchase intentions. These independent variables are functional values, conditional values, social values, emotional values, and attitudes towards green buying products and the dependent variable is purchase intention. The sample in this study were consumers who used environmentally friendly products in the last 6 months. The number of samples used in this study were 292 people using purposive sampling. The research results are expected to be a reference for managers to manage them better.