pengaruh online shopping convenience yang mempengaruhi continuance usage intention dan custumer experience e-commerce di Jakarta
P enelitian ini bertujuan untuk menguji dan menganalisis pengaruh online shopping terhadap continuance usage intention dan custumer experience e-commerce. Data diperoleh melalui penyebaran kuesioner kepada 211 responden. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah purposive sampling technique. Alat analisis yang digunakan adalah structural equation modeling (SEM).Hasil pengujian hipotesa menunjukkan bahwa terdapat pengaruh yang positif dari search convenience terhadap customer experience, terdapat pengaruh yang positif dari search convenience terhadap continuance usage intention, terdapat pengaruh yang positif dari evaluation convenience terhadap customer experience, terdapat pengaruh yang positif dari evaluation convenience terhadap continuance usage intention, terdapat pengaruh yang positif dari transaction convenience terhadap customer experience, terdapat pengaruh yang positif dari transaction convenience terhadap continuance usage intention, terdapat pengaruh yang positif dari possesion convenience terhadap customer experience, terdapat pengaruh yang positif dari possesion convenience terhadap continuance usage intention, terdapat pengaruh yang positif dari post purchase convenience terhadap customer experience, terdapat pengaruh yang positif dari post purchase convenience terhadap continuance usage intention.
T his study aims to examine and analyze the effect of online shopping on continuance usage intention and custumer experience e-commerce. Data was obtained through distributing questionnaires to 211 respondents. The sampling technique used was Purposive Sampling Technique. The analytical tool used is Structural Equation Modeling (SEM).Hypothesis testing results show that there is a positive influence from search convenience on customer experience, there is a positive influence of search convenience on continuance usage intention, there is a positive influence of evaluation convenience on customer experience, there is a positive influence of Evaluation convenience on continuance usage intention there is a positive influence from Transaction convenience on customer experience, there is a positive influence from Transaction convenience on continuance usage intention, there is a positive influence of convenience convenience on customer experience, there is a positive influence from convenience possiveness on continuance usage intention. positive from post purchase convenience to customer experience, there is a positive influence from post purchase convenience on continuance usage intention.