Emotional intelligence dan kecenderungan kecurangan: survei terhadap mahasiswa akuntansi masa depan di indonesia.
P Penelitian ini bertujuan untuk untuk menginvestigasi hubungan antara kecerdasanemosional dan kecenderungan kecurangan akademik di kalangan mahasiswa akuntansidi Indonesia. Variabel penelitian yang digunakan yaitu terdiri dari variabelindependen: Kecerdasan Emosional (EI) dan Variabel dependen: Kecenderungankecurangan akademik pada Mahasiswa Akuntansi. Pendekatan kuantitatif digunakandalam penelitian ini, dengan pengumpulan data melalui kuesioner yang didistribusikanmelalui Snowball sampling menggunakan pesan WhatsApp kepada mahasiswa aktifprogram studi S1 Akuntansi di beberapa universitas di Indonesia (pulau Sumatera danJawa). Total responden penelitian ini terkumpul berjumlah 224 mahasiswa yang bisadiolah berjumlah 210 mahasiswa. Teknik convenience sampling diterapkan untukpemilihan sampel. Analisis data menunjukkan adanya hubungan negatif yangsignifikan antara kecerdasan emosional dan kecenderungan kecurangan akademik.Mahasiswa dengan tingkat kecerdasan emosional yang lebih tinggi cenderungmemiliki kecenderungan kecurangan akademik yang lebih rendah.
T This study aims to investigate the relationship between emotional intelligence andacademic cheating tendencies among Indonesian among accounting students inIndonesia. The research variables used consists of independent variables: EmotionalIntelligence (EI) and Variable dependent variable: The tendency of academic fraud inAccounting Students. A quantitative approach was used in this study, with datacollection through questionnaires distributed through snowball sampling using thethrough questionnaires distributed through snowball sampling using WhatsAppmessages to active students of S1 Accounting program in WhatsApp messages toactive students of S1 Accounting study programs at several universities in Indonesia(Sumatra and Java islands). Total respondents this research collected amounted to 224students who could be processed amounted to 210 students. students. The conveniencesampling technique was applied for the selection of sample. Data analysis showed asignificant negative relationship between emotional intelligence and academiccheating tendency. Students with higher levels of emotional intelligence tend to havetend to have lower academic cheating tendencies.